przy ul. Armii Krajowej 1
- Wydział Organizacyjno - Administracyjny
- Wydział Finansowy
- Wydział Oświaty, Kultury, Sportu i Promocji
przy ul. 3 Maja 51
- Wydział Geodezji, Kartografii, Katastru i Nieruchomości
- Wydział Architektury i Budownictwa
- Wydział Środowiska i Rolnictwa
- Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg
- Wydział Porządku Publicznego, Bezpieczeństwa, Obronności i Spraw Obywatelskich
- Samodzielne stanowiska
Do wspólnych zadań wszystkich komórek organizacyjnych należy:
1) podejmowanie działań i prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań Powiatu, pozostających w zakresie działania poszczególnych komórek,
2) przygotowywanie projektów uchwał Rady i Zarządu z zakresu działania poszczególnych komórek oraz materiałów, sprawozdań i analiz na sesje Rady i posiedzenia Zarządu a także dla potrzeb Starosty,
3) realizacja zadań wynikających z uchwał Rady i Zarządu,
4) sporządzanie informacji o sposobie realizacji uchwał Rady i Zarządu oraz wniosków komisji stałych Rady,
5) przygotowywanie projektów odpowiedzi na skargi i interpelacje posłów, senatorów i radnych.
6) współuczestniczenie w opracowywaniu zamierzeń wspomagających rozwój Powiatu,
7) opracowywanie wniosków do projektu Strategii Rozwoju Powiatu oraz przygotowywanie projektów programów powiatowych i realizacja zadań wynikających z przyjętych programów,
8) współdziałanie ze Skarbnikiem w zakresie opracowywania projektu budżetu Powiatu, gospodarowania przyznanymi środkami budżetowymi i mieniem – zgodnie z zasadami określonymi przez Zarząd i Starostę,
9) wdrożenie i monitoring funkcjonowania systemu kontroli zarządczej, w tym zarządzania ryzykiem w zakresie realizowanych zadań,
10) przygotowywanie propozycji realizacji wniosków i zaleceń pokontrolnych przekazanych przez NIK, RIO, UKS, Wojewodę Podkarpackiego, Audytora Wewnętrznego i inne organy kontrolne,
11) przyjmowanie obywateli w sprawie skarg i wniosków, badanie ich zasadności, analizowanie przyczyn ich powstania oraz podejmowanie działań zapewniających należyte i terminowe ich załatwianie,
12) prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowywanie decyzji w sprawach indywidualnych oraz wykonywanie zadań wynikających z przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
13) prowadzenie – w zakresie ustalonym przez Starostę - kontroli i instruktażu w jednostkach organizacyjnych, a także kontroli realizacji zadań Powiatu zleconych innym jednostkom samorządu terytorialnego oraz innym podmiotom,
14) organizowanie wzajemnej współpracy między komórkami organizacyjnymi oraz wymiany informacji przy realizacji zadań,
15) współpraca z wieloosobowym stanowiskiem pracy ds. zamówień publicznych i inwestycji polegająca na:
a) określaniu zakresu merytorycznego i finansowego zadania,
b) opracowaniu specyfikacji istotnych warunków zamówienia,
c) opracowaniu projektu zarządzenia w sprawie powołania komisji przetargowej, udział w pracach komisji,
16) współdziałanie w zakresie przygotowywania wniosków o pozyskanie środków z zewnętrznych funduszy, w tym m. in. funduszy Unii Europejskiej,
17) zapewnienie dostępu do informacji publicznej, zabezpieczenie ochrony danych osobowych i informacji niejawnych,
18) współdziałanie w pracach związanych ze sprawami obronnymi, obroną cywilną, zapobieganiem i zwalczaniem skutków klęsk żywiołowych,
19) odpowiedzialność za powierzone mienie.