Sekretarz i Skarbnik Powiatu
SEKRETARZ POWIATU
mgr inż. Ewa TABISZ
Sekretarz – działając z upoważnienia Starosty, zapewnia sprawne funkcjonowanie Starostwa, nadzoruje i koordynuje działalność wszystkich wydziałów i w tym zakresie podlegają mu bezpośrednio naczelnicy wydziałów i kierownicy referatów.
1. Do zadań Sekretarza należy w szczególności:
1) w ramach sprawowanego nadzoru i koordynacji:
a) nadzór organizacyjny nad działalnością wszystkich wydziałów,
b) koordynacja działalności wszystkich wydziałów, w szczególności poprzez:
– organizowanie narad koordynacyjnych w celu realizacji zadań przez różne komórki organizacyjne Starostwa i rozstrzyganie sporów kompetencyjnych pomiędzy nimi,
– polecanie opracowania procedur wewnętrznych, akceptowanie ich projektów – w szczególności, dotyczących informacji dla klientów urzędu o sposobie załatwiania spraw w Starostwie,
– prowadzenie nadzoru w zakresie zgodności działania wydziałów z obowiązującym prawem, w tym w szczególności z Kodeksem postępowania administracyjnego oraz uchwałami Rady i Zarządu, zarządzeniami i poleceniami Starosty oraz zakresami kompetencji wydziałów,
c) planowanie i wdrażanie nowoczesnych systemów zarządzania zasobami ludzkimi oraz organizacji pracy,
d) opracowywanie, wdrażanie i nadzorowanie dobrych praktyk w funkcjonowaniu Starostwa, w szczególności w zakresie dostępu do informacji publicznej, przejrzystości postępowania i odpowiedzialności za decyzje,
e) nadzorowanie przestrzegania tajemnicy służbowej,
f) nadzór nad sprawnym udzielaniem odpowiedzi na skargi, wnioski i petycje;
2) w ramach zarządzania zasobami ludzkimi Starostwa:
a) zabezpieczanie profesjonalnego naboru pracowników Starostwa,
b) wnioskowanie do Starosty w sprawie awansowania, nagradzania pracowników Starostwa,
c) zapewnianie dyscypliny pracy;
3) w ramach zapewniania właściwych warunków działania Starostwa:
a) podejmowanie działań w celu zapewnienia odpowiednich warunków lokalowych,
b) zapewnienie odpowiedniego wyposażenia technicznego (meble, sprzęt biurowy, sprzęt IT), dostępu do literatury, wydawnictw i prasy fachowej,
c) nadzór nad wdrażaniem i modernizacją systemu informatycznego,
d) zapewnianie obsługi telekomunikacyjnej;
4) w ramach przygotowywania posiedzeń Zarządu i nadzorowania współpracy Starostwa z Radą:
a) organizacja obsługi kancelaryjno – technicznej posiedzeń Zarządu,
b) zapewnienie odpowiednich warunków pracy dla Rady i Zarządu, w szczególności – zagwarantowanie obsługi merytorycznej przez naczelników właściwych wydziałów i pracowników pozostałych komórek organizacyjnych Starostwa,
c) koordynacja realizacji uchwał Rady i Zarządu, załatwiania interpelacji i wniosków radnych oraz wniosków komisji stałych Rady;
5) w ramach koordynacji działań w zakresie dostępu do informacji publicznej:
a) nadzór nad przestrzeganiem wewnętrznych regulacji, obowiązujących w tym zakresie,
b) koordynacja i nadzór nad publikacją materiałów na stronie internetowej Starostwa i w Biuletynie Informacji Publicznej,
6) realizacja zadań związanych z wdrażaniem elektronicznej administracji,
7) koordynowanie spraw związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów na terenie Powiatu.
2. Sekretarz wydaje naczelnikom wydziałów polecenia i podejmuje decyzje w celu zapewnienia sprawnego funkcjonowania Starostwa oraz podpisuje pisma na zasadach określonych
w odrębnym upoważnieniu Starosty.
3. Sekretarz sprawuje bezpośredni nadzór nad:
1) Wydziałem Organizacyjno – Administracyjnym,
2) Wydziałem Oświaty, Kultury, Sportu i Promocji ,
3) Powiatowym Urzędem Pracy w Brzozowie,
4) Powiatowym Zespołem Ekonomiczno – Administracyjnym Szkół w Brzozowie,
5) Zespołem Szkół Ogólnokształcących w Brzozowie,
6) Zespołem Szkół Ekonomicznych w Brzozowie,
7) Zespołem Szkół Budowlanych w Brzozowie,
8) Specjalnym Ośrodkiem Szkolno – Wychowawczym w Brzozowie,
9) Poradnią Psychologiczno – Pedagogiczną w Brzozowie.
* * *
SKARBNIK POWIATU
mgr Marta CZĘCZEK
Skarbnik – jako główny księgowy budżetu Powiatu – zapewnia prawidłową gospodarkę budżetową, odpowiada za planowanie i realizację budżetu oraz sprawuje nadzór nad gospodarką finansową Powiatu.
1. Do zadań Skarbnika należy w szczególności:
1) zapewnienie realizacji polityki finansowej Powiatu i nadzorowanie prowadzonej w jej ramach gospodarki finansowej,
2) wykonywanie określonych przepisami prawa obowiązków w zakresie rachunkowości,
3) udział w pracach związanych z opracowywaniem i realizacją budżetu Powiatu oraz zapewnienie bieżącej kontroli jego wykonania,
4) zapewnienie sporządzania prawidłowej sprawozdawczości budżetowej i statystycznej,
5) kontrasygnowanie czynności prawnych skutkujących powstawaniem zobowiązań finansowych,
6) sprawowanie nadzoru służbowego nad pracownikami Wydziału Finansowego Starostwa,
7) opracowywanie okresowych analiz i sprawozdań o sytuacji finansowej Powiatu oraz zgłaszanie swoich propozycji Zarządowi,
8) prowadzenie kontroli kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji gospodarczych i finansowych,
9) prowadzenie kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem finansowym,
10) opracowywanie projektu budżetu Powiatu i Wieloletniej Prognozy Finansowej,
11) nadzorowanie gospodarowania środkami budżetowymi przez jednostki organizacyjne,
12) nadzorowanie przestrzegania dyscypliny finansów publicznych przez pracowników Starostwa i kierowników jednostek organizacyjnych.
2. Skarbnik kieruje pracą Wydziału Finansowego.
Kontakt:
STAROSTWO POWIATOWE W BRZOZOWIE
ul. Armii Krajowej 1, 36-200 Brzozów
tel. 13/ 43 426 45
fax. 13/ 43 426 45
e-mail: starostwo@powiatbrzozow.pl